لیسه گیری رنگ نقره ای متالیک
لیسه گیری خودرو چیست
برای آشنایی با لیسه گیری رنگ نقره ای متالیک خودرو ابتدا باید به این سوال پاسخ داد که لیسه گیری خودرو چیست و چرا باید اینکار برای خودرو انجام شود؟
ممکن است بهدلایل مختلفی بر روی بدنه اتومبیل خراشهای عمیقی بهوجود بیاید که در این صورت برای رفع این خراشها نیاز به لیسه کشی خودرو خواهد بود.
برای از بین بردن خراشهای عمیق سطح بدنه ماشین باید ابتدا با استفاده از شویندههای مخصوص بدنه را تمیز نمود.
در مرحلهی بعد باید نقاط آسیبدیده را در مقابل نور فرابنفش قرار داد و با بتونه کاری و رنگ ایرادات بدنه را برطرف کرد.
در نهایت باید رنگهای اضافه برداشته شود که به این کار لیسهگیری خودرو گفته میشود.
اهمیت انجام لیسه کشی رنگ خودرو
در فرآیند لیسه گیری، صافکار با استفاده از بتونه عمق بخش آسیب دیده را ترمیم میکند.
سپس با بهکارگیری از رنگ و البته پولیشهای تخصصی، بخش لیسه گیری شده را همسطح و همرنگ با بدنه ترمیم میکند.
عمل لیسه گیری اغلب برای برطرف کردن خراشها و رنگ پریدگیهای عمیق انجام میشود.
پوسته بدنه خودرو از سه لایه تشکیل شده است
- لایه اول آستر
- لایه دوم رنگ
- لایه سوم کلر یا روغن (محافظ رنگ و براق کننده رنگ)
اگر پوستهی اولیه دچار آسیبدیدگی شود به رنگ آسیب جدی وارد میشود.
نخستین آسیب جدی آفتاب سوختگی است. به خراشهای کمعمقی که روی لایه اول ایجاد میشود خراش سطحی گفته میشود.
اگر خراش به لایهی دوم و سوم (رنگ و آستر) برسد، خراش عمیق است.
برای رفع هر کدام از این خط و خش ها راهحل مخصوصی پیشنهاد میشود.
در خراش سطحی ریکاوری رنگ یا همان پولیش مورد استفاده قرار میگیرد.
اگر آسیبدیدگی رنگ عمیق باشد روش لیسه گیری یا فنرکشی رنگ خودرو انجام می شود.
بهترین آموزشگاه کامپیوتر و حسابداری تهران
ارائه مدرک فنی و حرفه ای
مدرک بین المللی ویژه استخدام و بازار کار
مراحل لیسه گیری خودرو
برای لیسه گیری رنگ نقره ای متالیک این مراحل انجام میشود:
استفاده از نور فرابنفش، برای نمایان شدن عمق و وسعت خراشها میباشد.
با کد رنگ مناسب خودرو اقدام به استفاده از بتونههای سنگی میشود. دلیل استفاده از این بتونهها پر کردن محل خراشها است. قسمت فرورفتگی با رنگ خشک یا جامد پر میشود.
پس از طی کردن این فرایند نوبت به صافکاری بدنه میرسد.
پس با کاربردن لیسههای نرم مخصوص، اضافات رنگ بدنه گرفته شده تا فرو رفتگی خراشها برطرف شود.
نکته مهم: توجه داشته باشید این عمل را نباید با دستگاه پولیش انجام داد. زیرا باعث کدر شدن ناحیه خراشیده شده می شود.
لیسه گیری جزئی از مراحل خشگیری (خراش های عمیق است) است.
در لیسه گیری صاف کار با بتونه کاری عمق بخش اسیب دیده را ترمیم می کند. و با استفاده از پولیشهای تخصصی بخش لیسه گیری را همسطح و همرنگ بدنه صاف و ترمیم میکند.
دربارهی خودرو بیشتر بدانید!