unknown sourceunknown source ، منبع ناشناسآموزش حل مشکل unknown sourceآموزش رایگان حل مشکل unknown sourceبرطرف کردن مشکل unknown sourceحل کردن مشکل unknown sourceحل مشکل unknown sourceدسته‌بندی نشدهفیلم آموزش حل مشکل unknown sourceفیلم آموزش رایگان حل مشکل unknown sourceمشکل unknown source

حل مشکل unknown source

مشکل unknown source از سری مشکلات رایج برنامه های اندرویدی است

این ارور وقتی نمایش داده می شود که شما سعی در نصب کردن برنامه های مختلف بر روی تلفن همراه هوشمند و البته اندرویدی خود دارید

اگر کمی با دقت تر به کلمات این ارور دقت کنیم ، متوجه خواهیم شد که در واقع این یک ارور نیست و بیشتر شبیه به یک هشدار است.

مشکل unknown source در لغت به معنی منبع ناشناس است.

اگر اشتباه نکنم این قابلیت برای اندروید های نسخه 4 به بعد اضافه شد و البته که در ورژن های بالاتر این قابلیت به صورت پیش فرض تلفن های هوشمند اندروید در آمد

در واقع unknown source برای این به وجود آمده است که کاربران را مطلع سازد که اپلیکیشنی که در حال نصب آن هستند ، از یک منبع نامشخص در حال نصب شدن است.

نصب اپ از منابع ناشناس در نسخه‌های قبلی اندروید چگونه کار می‌کرد؟

Unknown Sources یا منابع ناشناس به تمام روش‌های دانلود و نصب اپ به جز فروشگاه رسمی اندروید یعنی Google Play‌ گفته می‌شود. شاید در یک فروشگاه معتبر هیچ اپلیکیشن آلوده‌ای و هیچ ویروسی وجود نداشته باشد اما به هر حال برای احتیاط بیشتر، حالت پیش‌فرض اندروید این است که فقط اپ‌های دانلود شده از گوگل پلی نصب می‌شوند.

منبع نامشخص یا unknown source چیست ؟

موبایل های اندرویدی برای اینکه امنیت خود را بالا تر ببرند از این امکان استفاده می کنند

برخی نرم افزار هایی که از منبع های نامشخص دانلود می شوند و یا در حال نصب هستند ، امکان دارد که نرم افزار های جاسوسی ، نرم افزار هایی برای هک کردن افراد ، و یا ویروسی باشند.

بدین منظور هنگامی که شما اقدام به نصب اپلیکیشن هایی با منبع های نامشخص دارید این پیغام به نمایش در می آید.

 

حل مشکل منبع نامشخص یا unknown source

برای رفع این مشکل ، برای شما راه کار هایی را در نظر گرفته ایم که با گذراندن آن می توانید برای همیشه با ارور unknown source خداحافظی کنید.

 

مرحله اول

در گوشی هایی با اندروید 9 به بالاتر وقتی که شروع به نصب کردن برنامه ای از منبع نامشخص می کنید این پیغام به نمایش در می آید

متن هشدار به این صورت است:

(برای امنیت شما ، تلفن همراه شما اجازه نصب کردن برنامه های نامشخص از این منبع را نمی دهد.)

طبق عکس زیر دو گزینه برای شما به نمایش در می آید. گزینه Cancel   و گزینه Setting .

در صورتی که از منبع خود مطمعن هستید و اطمینان دارید که با نصب کردن این نرم افزار مشکلی برای تلفن همراه شما پیش نمی آید باید بر روی گزینه  setting  کلیک کنید.

در غیر این صورت می توانید با کلیک بر روی cancel به قاعده خاتمه دهید و اپلیکیشن مورد نظر رو نصب نکنید.

حل مشکل unknown source

 

مرحله دوم

با کلیک بر روی گزینه setting به صفحه ای مانند تصویر زیر منتقل می شوید.

برای شما دکمه ای به نمایش در آمده است که نوشته شده allow from this source ، این پیغام به معنی اجازه دادن از این منبع است.

در زیر این دکمه متنی است که باهم به ترجمه آن می پردازیم :

( نصب کردن اپلیکیشن هایی از این منبع ممکن است که تلفن همراه و اطلاعات شما را در ریسک بی اندازد. )

حل مشکل unknown source

 

 

برای تلفن همراه هایی با نسخه اندروید پایین تر نیز تفاوت زیادی وجود ندارد و تنها تفاوت آن در ظاهر آن است و هیچ تفاوت اصلی ای ندارد

با استفاده از این مراحل می توانید به سادگی به حل مشکل unknown source بپردازید و اپلیکیشن های مورد نظر خود را بدون دردسر در تلفن همراه خود نصب و راه اندازی کنید

اول از همه ، کاربران باید وارد حالت ریکاوری در تلفن هوشمند اندرویدی خود شوند. دکمه خاموش را فشار داده و دکمه خانه +  صدا را با هم فشار دهید تا به حالت ریکاوری بروید . اگر ترکیب کلید هیچ کاری در دستگاه شما انجام نمی دهد ، پس باید ترکیبی از دستگاه خود را در اینترنت جستجو کنید.

 

پس از ورود به حالت بازیابی ، از دکمه پایین صدا برای انتخاب “Wipe Cache Partition” استفاده کنید . برای انتخاب گزینه ، کلید Power را فشار داده و صبر کنید تا گزینه “Reboot system now” را دریافت کنید . بنابراین ، به این ترتیب می توانید پارتیشن کش را در Android پاک کنید تا بسیاری از مشکلات شما در این سیستم عامل حل شود.

مرسی از ما دوستان که مارا تا پایان این مقاله مارا همراهی کردید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا